zondag 27 september 2009

Niet helemaal de bedoeling

Eigenlijk was ik op zoek naar een programmaatje waarmee ik een tag cloud kon maken met de labels ('tags') die ik de berichten in dit blog heb meegegeven. Zo'n programma telt het aantal keren dat een bepaald label wordt gebruikt; naarmate een label vaker voorkomt, wordt het woord groter en vetter weergegeven. Het programma genereert dan een code, die je in de rechter zijbalk van je blog kunt plakken. Sitebezoekers zien een 'wolk van labels', waar ze op kunnen klikken. Klik je op een bepaald label, bijvoorbeeld 'tuin', dan krijg je automatisch een lijst met blogitems te zien waaraan dat label is toegekend: alle stukjes met label 'tuin'.



Al Googlend kwam ik uit op Wordle. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar toch leuk. Op deze site voer je een stuk tekst in, of een URL en Wordle genereert een tag cloud met woorden die vaak in je tekst of op je blog voorkomen. Met bovenstaand resultaat. Ook best leuk, toch? Intussen zoek ik verder naar de ideale tag cloud generator.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten