zaterdag 2 januari 2010

Verhuizen met KPN

17 november 2009
Bijna alles met betrekking tot de verhuizing was geregeld. Alleen internet, telefoon en tv nog. Ziggo rekende liefst twee weken om de verhuizing af te handelen. Maar goed, na twee weken werkte alles prima. Dan KPN. “Voor een verhuizing rekenen wij vier weken, meneer.” Oei, dat zou betekenen dat we pas per 17 december weer internet en telefoon hadden. Twee-en-een-halve week zouden we in het nieuwe huis zonder Internetplusbellen zitten. Dat zou even wennen worden...

3 december 2009
De televisie werkt weer. Tot groot geluk van de kinderen.

17 december 2009
Het langverwachte moment is daar! Alles zou weer naar behoren moeten werken. Helaas bleef het DSL-lampje op de modem uit. Gebeld: “Waarschijnlijk wordt uw aansluiting pas om middernacht geactiveerd.” Dan hebben we dus pas per 18 december internet en niet per 17, zoals beloofd. “Ja, maar 23.59 is toch nog 17 december. Ik raad u aan ’s nachts even te checken of het lampje brandt. Het is in handen van een afdeling die normaal gesproken wel snel werkt. Zij nemen contact met u op zodra de aansluiting gerealiseerd is.” Geen lampje. Geen contact.

18 december 2009
Nog steeds geen signaal. En geen telefoontje van de betreffende afdeling. Weer bellen: “Ja, vreemd, we zullen een monteur langs moeten sturen om de situatie ter plekke te repareren. Deze kan op 8 januari komen.” 8 januari!?!?!? Kan dat niet wat eerder?? “Oh wacht, ik zat bij de verkeerde regio te kijken. Bij u kan hij op 23 december langskomen tussen 8.00 en 18.00.” Volgende week pas?? “Ja, helaas niet eerder. Het is vreselijk druk.” En kunt u niet wat nauwkeuriger zijn over de tijd? “Nee, helaas niet.”

23 december 2009
Vandaag zou het dan eindelijk gebeuren: een monteur aan huis die alles op zou lossen. Met een beetje geluk zou hij ’s ochtends komen.

11.00 Geen monteur.
12.30 had ik een afspraak, maar gelukkig kon broerlief even een uurtje komen waarnemen.
13.30 niemand geweest
17.00 toch maar eens bellen waar hij blijft
“De monteur heeft tot 18.00 de tijd met een uitloop naar 19.00 uur. Mocht hij om 19.00 uur niet gekomen zijn, dan moet u even terugbellen.”
19.00 Geen monteur. Bellen.
“Er komt helemaal geen monteur langs bij u, want het is een probleem in de centrale en niet bij u thuis. Wij hebben geprobeerd u daarover te bellen, maar u bent niet bereikbaar.” Nee, hehe! Dat is nou juist het hele probleem!!!! Heb ik daarvoor 11 uur thuis gezeten, wachtend op die vent??? En bovendien heb ik bij ieder telefoontje mijn mobiele nummer achtergelaten, dus u had mijn nummer wel!! En wanneer wordt het nu geregeld?? “Ja, het is al na zevenen, ik raad u aan morgenochtend terug te bellen.”

24 december 2009
Daar gaan we weer...
“U had al op 17 december een signaal moeten hebben? Dat is wel heel vreemd, ik ga het uitzoeken.”
“Er zijn op dit moment twee afdelingen mee bezig, normaal gesproken werken zij zeer snel. Zij bellen u terug.” Ja, dat zouden ze op 18 december al doen! “Ik begrijp er ook niets van, daar moet dan iets misgegaan zijn. Maar het is bijna kerstmis en het is vandaag een korte dag, dus ik vermoed dat ze maandag of dinsdag contact met u opnemen.”

Die maandag, 28 december, wederom nog steeds geen signaal. Wel een telefoontje van KPN. Of er op 13 januari (dan pas!?) tussen 9.00 en 17.00 uur een monteur langs kan komen. Een monteur! Die was mij op 23 december beloofd, kwam nooit opdagen en wil drie weken later nog een keer langskomen. Toch maar toegezegd, zonder erop te vertrouwen dat hij nu daadwerkelijk komt. Intussen betekent dit dat we wel tot 13 januari moeten wachten, voor we weer uitzicht hebben op een aansluiting.

Dezelfde dag nog even teruggebeld of het mogelijk was een vaste contactpersoon te krijgen, want het is heel vervelend om iedere keer te maken te krijgen met iemand die van niets weet. Ik zou binnen drie dagen teruggebeld worden. En u raadt het al: geen telefoontje, geen contactpersoon.

Is het dan sneller om het contract nu op te zeggen en naar een andere aanbieder te gaan? Hoe behoud je je nummer? Welke termijn rekenen ze? Wat doe je als het daar ook misloopt? Ook allemaal makkelijk uit te zoeken als je geen internet he

Geen opmerkingen:

Een reactie posten